Otevřený svět.

30. května 2011 v 17:41 | *Geminy* |  Emoce
Ráda poznávám nové věci a ráda se nové věci učím... Tím to článkem bych se s vámi chtěla podělit o moje výjezdy do zahraničí a o moje vzpomínky na ty krásné dny u moře :). Vezměme to všechno od začátku ...

Fotka z Tunisu :))
Moje první dovolená vedla do Itálie, do Bibione. Bylo mi asi 10-12 (asi v tomto rozmezí), jela s náma i teta. Cestovali jsme aoutobusem a na to kolik nám bylo, jsme s cestovaním takovým prostředkem potíže neměli. Pamatuju si, jak jsme si vezli jeden kufr s oblečením a druhý s jídlem. Ubytovaní jsme byli v takových čtyřpatrových mini panelácíh, v bytě byli dva pokoje - jedna ložnice a jeden pokoj se dvěmi postelemi, také tam byl obívák, kde spala teta a v neposlední řadě také kuchyňka a koupelna. Víte, jak si potrpím na hygienu, byla pěkná, jakoby nově udělaná. Byla to moje nejlepší dovolená :). Užili jsme si hodně srandy. Každý ráno jsme chodili na pláž přes silnice, která byla lemována keři na kterých rostli citróny. Chodili jsme okolo jednoho zmrzlináře, který dával mímu bráchovi vždycky nejvíc :D. Jednou mě to tak zamrzelo, že mi tu zmrzlinu sebral a dal mi kopeček navíc, jenže to nebyly kopečky, to byly kopce :D. Tahle jme tudy chodili každé ráno na pláž a večer jsme se zase z pláže vraceli. Vlny byli úžasný a asi největší, který jsem kdy viděla. Jednoho dne vyvrchlo moře malého žraloka a další den medúzu. Město bylo barevné, rušné, díky tomu ani nemáte čas vzpomenout si na domov. Jednou jsme si zaši na pizzu, každý jsme si objednal jednu, nikdo však nevěděl v jakých velikostech ji dělají. Když nám je přinesli málem nám vypadli oči z ďůlků, takový velký kola. Zajímalo by mě, kde se na tak velký pizzi kupujou talíře :D. Mamka si obědnala pizzu, která byla z části zelená, pokrývali ji totiž listy z pampelišky. Já si obědnala pizzu, kde jsem měla úplně všechno, nejlíp si obědnal táta, takže mi většinu pizzi dal, protože na mí bylo moc hub a oliv a to já nerada. Jednoho večera jsme se vydali na procházku po městě, na jednom parkovišti byli atrakce. Mám fotky, kde jsem s tetou na nějaký chobotnici, které se po zpuštění otáčí, její chapadla jsou ještě rozvětvena na dva a na každém konci je hlava nějaké příšery jako sedadlo. Byli jsme i ve strašidelném domě, staršidelný dům jak pro koho, já se vždycky směju. Pamatuju si jak teta vykřikla a řekla, že jí něco šáhlo na nohu :D. Na každý fotce děláme s bráchou různý ksichty :D. Co by to bylo za dovolenou, aby jsme nenavštívili něco z památek a kultury, jeli jsme lodí do osady s rybářskými chýšemi. Na lodi jsme se mohli vyfotit v kapitánské čepici a jak držíme kormidlo. Každé ráno nás budil kostelní zvon, tak se táta rozhodl ten kostel najít. Byl moc pěkný, osvětlený a měl zajímavé vytráže. Pamatuju si jak jsme šli do města, koupila jsem si plážovou kabelku, oranžovou s malynkými srdíčky, mamka s tetou si koupili kožené batůžky, všechno to máme ještě do dnes. Zamířili jsme i do menšího obchůdu kde prodávali porcelánové panenky, já jsem si koupila jednu s krásnýma šatama a když jsme odjížděli, koupila jsem si nafukovacího delfína a brácha nějakého panáčka. V jednom obchodě stála holčička a návala na mě, nějaká malá italka, když jsme přišla blíž pozdravila mě slovy :,,Hello". V úterý jsem prohrabávala fotky, hledala jsem zmíněný mrak, který měl tvar jako Jerry ze seriálu Tom & Jerry :). Všude na fotkách jsem se smála, můj brácha tam ještě vypadá roztomile, k nakousnutí :D. Největší náhoda však byla, že jsme v Itálii potkali tetu, mamčinu a tetinu sestřenici. Tetu o které jsme nedávno psala, ta co mluví 5 jazyky. My mysleli (spíše já), že bydlí úplně v jiné části Itálie.

Druhá dovolená byla s babičkou a tetou, brácha nemohl jet, kvůli tomu, že dostal neštovice. Opět se jelo autobusem a to do Chorvatska na ostor (?), jehož jméno si nepamatuju. Nevím jakou zemí jsme projížděli, ale zastavili jsme se na zajímavém místě, kde byly různé "sochy" Myslím, že jsem s jednou vyfocená, s babičkou stojíme před postavou jedné válečnice :D. Chodilo se k moři, pláže nebyli písečné, ale oblázkovité. Kousek od našeho hotelu se kempovalo, párkrás jme ke konci dovelené zašli na tu oblast. Došli jsme k hospůdce, venku seděli lidém sedli jsme s k jdné pani, kteerá měla dceru, pokud si dobře pamatuju, tak ve stejném věku jako já, celou dobu jsme hráli karty. Po našém hotelem se nacházel obchůdek, koupila jsem rodičům balíček velkých mušlí ( asi napodobeniny, ale když jste si je přiložili k uchu, slyšeli jste zvuk moře), taťkovi nějakého panáčk az mušlí, mamce svíčku, sobě růžovou sukni s třapsi, na kterých byli uvázány mušličky a růžový šátek s flitry. Babička si nechtěla koupit nic na hlavu a pak měla úpal, klepala se jak osika. Náš výlet byl lodí s proskleným dnem. Jelo se n amoře, nic moc jsme neviděli, ale něco málo přeci jen, nějaké ty hvězdice a ježky, možná i medúzu. Další výlet byl na protější břeh, do města. Město bylo moc hezké, moc se mi líbí ty malý krámky, jako jsou třeba v Praze ve Zlaté uličce. Bráchovi jsme tam koupili měče :D. Když jsme od tamtud odjížděli jeli jsme přes jedno krásné město, s krásným přístavem.

Třetí dovolená vedla do Řecka. Jeli jsme já, brácha, babička, teta a sterjda. Opět pěká dovolená, byli jsme ubytovaní v něčem podobném co v Itálii, pamatuju si jak jsme něco rozbili :D. Tentokrát jsme cestovali letadlem, můj první let letadlem :D. Tehdy, když jsem byla malá jsme si ani neuvědomovala, že se nám může něco stát, hlavní prostě bylo, že jsem tam byla s lidma, který mám ráda, dnesk už takhel neuvažuju a proto si asi tolik tu dovolenou neužívám. Teta s bráchou našli poblíž pekárnu a protože je můj brácha raní ptáče, chodili nám každé ráno pro snídani. Strejda mě během týdne narozeni, zašli jsme si na večeři, jás i obědnala salát (jako vždy), nevím kdo, ale někdo si obejdnal kraba a myslim i chapadla chobotnbice :D. Vždy, když někam jedem zmapujeme okolí, jednou jsme zašli mco daleko, až jsem se bála, jestli vůbef najdem cestu zpět. Jako každou dovolenou i tentokrát jsme si něco koupili, já si koupila panenku Barbie :D. Už jsem je měla spíš jako sbírku :). Bylo moře s pláží a za pláží byla dlouhá cesta, kterou lemovali hoteli a restaurace, mi si právě zaplatili jeden z těch hotelů, ale někdo měl v cestovce známího a tak místo nás tam dali svoje kamarády, peníze nám nevrátili, ale i tak se mi líbilo, kde jsme byli.

Čtvrtá dovelená vedla až na africký kontinent do Tunisu. Tahle dovolená byla zajímavá, letěli jsem na jeden ostrov. Byli jsme ubytovaní ve staré části, myslela jsem, že budeme v té, která byla vyfocená v časáku, ale hlavně, že bylo kde spát. V hotelu byly různé krámky a prodávali tam typické věci - bubínky, šátky s mincemi, krabičky, vodnice, atd... Docela jsme se tam s těmi obchodníky skamarádili. Jeden mi tam přezdíval Myško :D a dal mi zelenou krabičky, posázenou kamínky a flitry ve tvaru srdce. Na mě je moc tunis suchý, všude pouště, ždáný stín a to mi tam právě chybělo, chtělo se mi domů :D A mám fotku, kde i brečím,ale pak mi to bylo vůči rodičům nespravedlivý, takový prachy tam stálo a já se rozbrečím, že chci dom :D. Ale každý večer byl program, delegáti vymysleli nějaké představení, akce a scénky, takže večer nuda nebyla. Všechno to máme natočení, byl tam jeden lilipud, vyfotila jsem ho, byl to černoch s africkým hárem :D. Ten právě měl jedniho večera scénu a předváděl jak se chovají turisti z jednotlivých zemí k presonálu hoteku :D. Nedokážu to popsat, to bych vám sem musela dát video a to zatim neumim :D Mamka furt chtěla chodit na pláž, moře špinavý, žádný vlny a navíc jsme chodili přes zahrádku a na konci ní ležel velbloud, který strašně páchl :/ :D. Měli jsme výlet do jednoho města po památkách, zašli jsme do muzea, kde ve vytrýnách byli figuríny, hlavěn šlo o oblečení a o scénu, kterou předváděli. Poté jsme se zastavili u nějakého pískového hradu s děly, poté jsme zajeli do města. Mamku hned zaujali kytky :D. Chtěli se nějaký propašovat domů, ale to by jí asi nedovolili. Ve městě jsme bloudili po krámcích, nakupování bylo hlavně o smlouvání, delegátka nám vysvětlila, že když nás označí slovem bandita, jsme fakt dobrý obchodníci. Rodiče tím oslovovali furt. Cena obchodníků byla vždycky 100 (jejich měna :D) a taťka to vždycky usmlouval na 25 a míň :D Moje záliba u moře byla hledání mušlí a že jsme si jich přivezli hodně, celou skleněnou velkou zavařovací láhev ;).

Pátá dovolená byla nejhezčí a nejnabytější a vedla do Francie do Paříže. Jelo se autobusem na pět dní. První den byl věnován památkám. Ti co nechtli chodit po památkách mohli odejít nakupovat. Škoda, že jsme neměli trochu vcí času, ráda bych si prošla i některé butiky a velká centra, jako jsou ve filmech :D U Eiffelovy věže jsme se zastvaili jako první, protože během chvíle tam byla stovka lidí, nešli jsme pěžky, ale hezky jsme si jeli výtahem :D. Pod Eiffelovkou jsme si koupili vafle :*, s bráchou jsme plašili holubi, potulovali se tam černoši a prodávali ty samé suvenýry, jako na věži, akorát za nižší cenu a kvůli tomu tam chodila polici a vždycky, když jeden černoch zahlídl policajta pískl a všichni ostatní se schovali nebo ujížděli na kole. Když jsme si eiffelovku prohlídli, šli jsme se projít po okolí a kousek od věže přes silnici, jsme viděli krásné pouťové kolo. Po Paríži jsme jezdili autobusem a nebo chodili pěšky, hodně se mi libí ty typické francouzké kavárničky a uličky, ty starodávné domy :). Další památkou byl Loover, díky delegátce, která znala "tajné vchodu" jsme se nemuseli prodírat lidmy, kteří šli hlavním vchodem. U Budovy bylo postaveno ruksé kolo. Prošli jsme si egypské oddělení a pak už jsme jenom šli hledat onen obraz - Mona Lisu. Je tam tolik paláců, že by se to nestihlo projít za jeden den a možná ani týden. Občerstvili jsme se v kavárničce, rodiče chtěli ať na ně mluvim anglicky, že si chtěj obědnat.Ten číšník byl milej a docela nám i rozuměl. Když ono je o těžký :D. Jak jsme chvilku chodili pěšky a přemisťovali se z jedné památky ke druhé, zastavili jsme se i u dvou paláců, kde se pořádají módní přehlídky slavných návrhářů. Poslední věc byla projížďka lodí po řece Séně (nevim jak se to píše) Jeli jsme a narazili na malou Eiffelovku a ta jsem mamku s taťkou vyfotili a ještě pod tou velkou eiffelovkou, kde si dali polibek a řeki si, že za padesát let se tu znovu sejdou :) :D. My s bráchou jsm se taky vyfptili před tou malou věžičkou, jeli jsme pod mostem s černo zaltými sochami. Pokud si pamatuju odbře, někdo mi tam říkal, že tam zemřela princezna Daiána. Průvodkyně říkala, že Paríž je stejně velká jako Celá ČR. Po "památkovém" dnu nás odvezli na motel, poprvé za všechno dovolené měl televiz. Pokoje byli po dvou, já byla s mamkou a taťka s bráchou. Pokoje byli malinké, ale pěkné, k snídani jsme měli typicky francouzkou - croasan, sladké pěčivo, malou bagetku, med, máslo (sladké), marmeládu, horkou čokoládu nebo kávu, či džus. Další den byl věnovaný Asterix parku, prošli jsme si skoro všechny aktrakce, kromě těch, jak se jezdí po kolejí, tam mě nikdo nedostane :D. Je to moc krásný park, byli jsme i na představení delfínů. Byli tam i hoteli, na začátku byli krámky se suvenýry, všechno bylo dělané do stylu Astreixe a Obelixe, atrakce, domy, sochy, ke konci tam hcodili i postavy převlečené za oné bytosti. Samozřejmě, že jsme se snima vyfotili :D. Nejlepší atrakce byli, jak jsme si sedli do velkého kulatého člunu a jelo se po řece a pak to bylo to samý, akorát se jelo po tobogánu. Chtěli jsme jít na jedno představení sokolů, měla jsm se zaptat (anglicky), jedný holky, kdy to začín a ona jen na mě čuměla a nechtěla se se mnou bavit :D. Ale, když jsme is tam kupovali zmrzku něco jsem anglicky řikala snad - pleas two ice-cream, this and this :D. Poslední den jsme jeli do Disneylandu, jééé... Krásný, největší je myslím v americe, ale i tohle stačilo, ten Růženky palác, ty hotely ve stylu princezen. Park byl rozdělan na několik areálů, pro princezny, kde byli atrakce věnované na toto téma, pak areál s piráty z Karibiku, další s Aladinem, něco se strašidelným domem, něco s vesmírem,pak i s Tarzanem atd.. Moc pěkný, ale už mě asi nikdo nedostane na atrakce, právě z areálů, kde byla i ponorka kapitána Nema(kterou jsme nestihli). Šli jsem na raketu, kde nás odstřelili, trvalo to asi 2 minutym, ale já se modlila ať už to skončí, měla jsem celou dobu zavřený oči :D U každé atrakce byli cedule s návodem, na co dávat pozor. Mohli jste si pořídit i VIP lítsky a nmuseli jste čekat dlouhé fronty, protože na tuhle raketu jsme čekali hodinu, jenže brácha strašně chtěl a buď jsme měli jít na tu raketu nebo na ty vozíčky co jezdí po kolejích a ty koleje se různě kroutí. BYl tami velký obchod se vemi plyšáky ze všech disney filmů, různých velikostí. Mamka řikala, škoda že jsem tak velká, jinak by mi ty šatičky koupila, byly moc pěkný, měli tam šaty jako měla Sněhurka, Růženka, Popelka, .... Tatá si vyzkoušel klobouk s ušima od oslíka s filmu medvídek Pú. S bráchou jsme si koupili tipyckou disney postavičku, Micky Mouse (bráchy) a Miley Mouse (moje) :)). Byl tam ještě jeden park, který patřil novějším filmům a 3D filmům - Nemo, Lví král, Strašidelný dům, ...

Krásné to dovolené, jsem za ně ráda, mám pěkné vzpomínky a ty fotky :'D. Vžycky když na něco vzpomínám, ať už je to zlé, srandovní, hezké nebo smutné, vždycky brečím, obvzlášť, když si u toho prohlížím fotky :'D. Jsem se vším zpokojená, možná jsem nenapsala vše a na všechno si nevzpomínám ( což mě štve, když si někdo pamatuje všechno a já skoro nic :'(...), ale nemůžu si stěžovat. Jednou jsem měla takový sen procestovat celý svět, jako právě pan Fog, ale mám víc strachu než kuráže a odvahy :D. Přesto bych chtěla poznat více některé země, hlavně po kulturní stránce :). Někde v hloubi mé mysli je ukryt dobrodruh :D. Prstě a jednoduše je mím přáním dovědět a vědět co nejvíc o kulturách, o památkách, atd.., ale paměť už mi tolik neslouží :D. Ještě když dávali seriál hledačí pokladů, mojí vysněnou profesí bylo, hádejte co, hledat poklady, nejvíce se mi na tom líbilo, že hlavní postava věděla všechno z historie, dokázala to použít a ovládala bojové umění.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.